Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I29O0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00J1

Издаване на удостоверение за вписване в базата данни на нов обект за съхранение на зърно

Какво представлява услугата

Описание

Характеристика - вписване на нов обект.

 

Обектите за съхранение на зърно с вместимост над 200 тона се декларират от техните собственици или ползватели – физически или юридически лица в 7-дневен срок от въвеждането им в експлоатация или придобиването на право на собственост или право на ползване за вписване в регистъра по тяхното местонахождение. Областна дирекция "Земеделие" издава удостоверение на вписания с пореден номер в базата данни на Министерството на земеделието и храните обект за съхранение на зърно.

 

Процедура - деклариране на преработеното зърно от предприятията за преработка.

 

Длъжностно лице извършва проверка на декларацията за съответствие с изискванията и вписва в база данни декларираната информация за преработеното зърно по видове.

- Правно основание

  • Закон за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (Загл. изм. - ДВ, бр. 99 от 2013 г.) - чл. 58н, ал. 1;
  • Наредба № 23 от 29.12.2015 г. за условията и реда за мониторинг на пазара на зърно - чл. 6, ал. 2

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Документи - вписване на нов обект.

  1. Декларация за местонахождението и капацитета на обект за съхранение на зърно по образец;
  2. Копие от нотариален акт, удостоверяващ правото на собственост или на ползване на декларатора;
  3. Копие на договор за наем на обекта или склада за съхранение на зърно.

 

Документи - деклариране на обектите за съхранение и наличното количество зърно в тях.

  1. Декларация по образец Приложение 2.

 

Документи - деклариране на произведеното и налично зърно в земеделските стопанства.

  1. Декларация по образец Приложение 3.

 

Документи - деклариране на преработеното зърно от предприятията за преработка.

  1. Декларация по образец Приложение към Заповед № РД 09-248/ 07.03.2019 г. на Министъра на земеделието, храните и горите.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата  за сигурно електронно връчване  (https://edelivery.egov.bg/).
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към съответната Областна дирекция "Земеделие".

 

или 

 

Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата „Електронни форми“.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14-дневен от започване на административното производство в случай на предоставени с декларацията доказателства или налични такива при друг административен орган.

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор,По електронен път на посочена в заявлението електронна поща

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не